Cthulhu

Posts written by Sadric

view post Posted: 7/9/2015, 18:12 Nazionale Cthulhu 2015 - Tornei ed Eventi
Domenica 6 settembre al Giochi Uniti National Event nessuno si è presentato al torneo che avrebbe decretato il campione italiano di Call of Cthulhu the card Game.
Nessuno ha giocato 3 turni i quali hanno determinato un'univoca classifica.
Nessuno ha ricevuto i premi messi in palio (James Logan, tappeto da gioco The Foundation, trofeo FFG e coppa realizzata da G.U.)
Nessuno ha nonostante tutto passato una buona giornata in compagnia giocando a Call of Cthulhu e mostrando il gioco a chi passava.
Chi non ha vinto l'evento posterà a breve il mazzo con il quale non ha partecipato al nazionale.
Qualcuno dei nessuno è pure finito in una foto dell'evento, ma ancora non lo sa! :o:


:P :P :P
view post Posted: 24/8/2015, 13:16 Nazionale Cthulhu 2015 - Tornei ed Eventi
ATTENZIONE GIORNO E ORARIO DEL TORNEO NAZIONALE MODIFICATO

Il torneo si svolgerà domenica 6 settembre l'orario di inizio è per le 10e30

Post iniziale aggiornato con le info corrette.
view post Posted: 23/8/2015, 19:24 Torneo di Cthulhu gdr - Forlì - Gioco di Ruolo
Ho sistemato il link e messo la discussione in rilievo ;)
view post Posted: 16/8/2015, 11:06 Torneo estivo - Tornei ed Eventi
Un sentito ringraziamento a tutti i presenti fisicamente e chi si è fatto sentire tramite eterei mezzi.

ecco la classifica richiesta:
Manuel 20
Andrea 15
Fabrizio 10
Nadia 10
Fabio 10
Marcello 10
Emanuele 5
Gianluca 0

Il mio mazzo :(agen): :(silv): era particolarmente fastidioso in quanto si incentrava sullo spaccare risorse e recuperare gli spacca risorse.
Quando :(agen): ha carte in stile :(yog): , si può iniziare a giocare :(agen): !

Considerazioni generali:
Le molte carte :(silv): uscite nelle ultime espansioni hanno portato sempre più giocatori a introdurla nei propri mazzi. :shifty:

Tutti coloro che giocavano :(shub): hanno messo Pervasive Toxemia carta particolarmente impattante sul gioco, con problemi di chiarezza sulla sua funzione e su cui scommetto vedremo in futuro ulteriori chiarimenti/modifiche/faq ^_^

Un rapporto non ufficiale della C.I.A. dice di aver intercettato Maru con due valigette piene di dollari incontrarsi segretamente con Damon Stone della FFG in cambio dell'eliminazione dalla restricted list di Glimpse of the Void e per la creazione di nuove carte utili per il suo scartacarte senza personaggi :P :D

Stupendo lavoro di archeologia di Ajarok che è riuscito a usare in maniera estremamente efficace una vecchia carta mai considerata e su cui nessuno aveva tirato fuori qualcosa di giocabile. Bravo! :woot:

Cosa altro aggiungere: al prossimo torneo!

Nota per Ajarok, il mazzo di Fabio aveva anche :(hast): e quello di Gianluca anche :(miska):
view post Posted: 13/8/2015, 20:22 Ferite multiple su August - Regolamento
Q How many times I can activate August Lindquist disrupt ability being target by simultaneous multiple wounds (short fuse for example)?
We think he can use his ability one time redirecting all the 7 wounds with a single use of its disrupt.

CT64_49CT18_017

A No. While all the wounds are from a single card effect, delivered simultaneously, August Lindquist’s ability does not care, it sees each wound as a separate wound it must deal with. The controller of August Lindquist would have to wound enough characters to account for 7 wounds, not a single character gaining seven wounds.


Anche qui pensavo erratamente che le 7 ferite fossero un unico effetto e che venissero reindirizzate assieme, invece le ferite (e sembra solo loro vista la risposta su Cold Spring Glen) si dividono in singole ferite contemporanee a cui "Agostino" può reindirizzare separatamente
view post Posted: 13/8/2015, 20:16 Effetti che committano vs non può committare e storie senza difensori - Regolamento
di questa seconda domanda ero praticamente certo, ma mi sembrava un effetto troppo forte quindi ho chiesto per conferma

Q Cards that commit to stories outside normal timing (Noises in the Hills, Nyarlathotep, Mariner etc) could commit characters on stories without characters assigned in?
So can the active player use them after defending player assign character to go unopposed on stories?
We think yes because tose abilities ignores normal rules of committing.

CT63_004CT15e_068CT65_36

A That is correct.
view post Posted: 13/8/2015, 20:13 flooded vault dormant - Regolamento
Q flooded vault + dormant support. Can I play a support non location card as a Dormant card using flooded vault?

CT65_50CT61_010

CITAZIONE
Dormant
During your operations phase, as a standard player action you may pay X to attach a card with the Dormant keyword facedown to a story as a Dormant card. X is the number of success tokens you have at that story. Limit 1 per story, per turn. When that story is won, you may play that card reducing its cost to 0.
Dormant cards are considered “in play” but do not count as Attachment support cards.
A Dormant card that is not played when the story is won is immediately discarded

A No. You would have to play it normally, losing out on the Dormant mechanic.

Q It's possible to players look at a facedown dormant card to see what card it is?

A Only if you control it.


qui non c'è molto da aggiungere tranne che ho sempre sbagliato sulle dormant, pensavo si potessero vedere in qualsiasi momento
view post Posted: 13/8/2015, 20:08 risposte a piazzamento segnalini successo - Regolamento
Q Player A put a success token for investigation and two success token for skill unchallenged, Player B will use Cold Spring Glenn response 1, 2 or 3 times?
We think 2 times: one for the succes from investigation, and one for the double success of skill unchallenged (from the rules it seem that winning player put 2 success instead of 1 as a single step not in two different times)

CT15e_071

Unchallenged Stories: If the active player succeeds at a story, and the total skill of his opponent was zero (or less), the story is considered unchallenged, and the active player may place an additional success token on the story card

A Correct.


quindi vincere di abilità incontrastati fa attivare solo una volta la forced response perchè si mettono due segnalini con uno stesso effetto
view post Posted: 13/8/2015, 20:04 Limit once per turn - Regolamento
CITAZIONE
(2.9) Limit

“Limit 1/2/3 (etc.) per…” is a limitation on triggering effects on any card by that name. A card of that name can only be triggered up to and including the stated number of times per stated time frame by each player. This limitation is not reset if the triggered card changes state.

“Limit once/twice/thrice (etc.) per…” is a limitation on a specific instance of a card. That card’s effect can only be triggered up to and including the specified number of times per stated time frame while in its current state, regardless of whether the card changes control. If the card changes state from out-of-play to in-play, from in-play to out-of-play, or from one out-ofplay area to another, then the game considers it to be a new instance of that card and its limit is reset. (See Zones of Play)

If the effect of a card with either limitation is canceled, it is still considered to have been played or triggered and counts towards the limit for that time frame.

da come leggo io once/twice etc sono relative a una singola copi di una carta, limit 1/2 etc invece alla carta in generale che ha quel particolare nome, quindi anche se entra/esce dal gioco o a copie multiple della carta (ad esempio the festival seconda azione si usa solo una volta per turno anche se ne abbiamo più copie in discard pile)

PS scusa ma mi ero perso il tuo post, lo ho letto solo ora
view post Posted: 13/8/2015, 19:58 Domande da principianti - Regolamento
Q Pervasive Toxemia in play. Player A has a invulnerable character and another character. Player B use Y'Golonac on an invulnerable opponent character. Player A is forced to wound his character or, cause the "if able" condition on Y'Golonac can choose to fail Y'golonac's ability?
I think player A is forced to commit wounding his character.

CT18_122CT65_34

A No. Unless directed otherwise, no card effect can force a player to pay an additional cost to do something.


Anche in questo caso la risposta mi ha spiazzato: non funziona perchè nessuna carta può obbligare a pagare un costo aggiuntivo
view post Posted: 13/8/2015, 19:55 Professor... vs Uroborus - Regolamento
Q A Serpent character leaves play, player A use Urobourus response, player B cancel the effect (power drain, professor Angell or something else), player A can use the response again immediately for the same condition?
I think no because a response can only be triggered once for met condition and cancelling the effect is like have used that ability one time. Similar to the 1/once per phase ruling.


A No. Because Uroborus is coming into play from the hand, an out of play state without public knowledge, it is considered a new card. Its effect does not carry the phrase, “Limit one per phase” or anything similar so if an opponent had two Uroborus in his or her hand each would be able to trigger, you cancel the first one and the second one could still trigger, and there is no way to prove that it is a new card within the game rules (since you cannot reveal cards in your hand unless directed to do so by a card effect). As such any copy of a card in your hand is considered a new card, meaning that it could be triggered until your cancels ran out.


questa risposta mi ha spiazzato: Mastergame e Venenos avete ragione voi.
La motivazione è che la carta non si può vedere in mano, quindi se viene annullata è considerata una nuova carta che può essere usata in risposta immediatamente, come se il giocatore avesse due copie in mano della stessa carta.
view post Posted: 13/8/2015, 19:50 Effetti che committano vs non può committare e storie senza difensori - Regolamento
Q What happen if Protector of Secret targets Peerless Tracker, it can use its special ability? And with Will of Azathoth?
We think "cannot commit" abilities doesn't affect Peerless Tracker, but Will of Azathoth and "cannot be committed" abilities affect him.


CT64_11CT42_052CT60_040

A Correct. Cannot commit refers to the commit Framework Action, while cannot be committed, refers to the state of commitment. It should be noted though that because Peerless Tracker would only become committed to the story at which the character whose icons it has copied, that character would not have been able to commit to the story if it had Will of Azathoth attached. The only way I know that could happen is to have had a character commit to it in a previous turn which could not uncommit at the end of the Story phase and then Will is played, or some means of attaching a support card mid story phase.

quindi qui dobbiamo fare attenzione a come è scritta la carta "can't commit" significa non può impegnarsi in storia normalmente (cioè esaurendosi durante la fase di storia quando si dichiarano gli attaccanti o i difensori), ma effetti che committano funzionano lo stesso

differente invece il "cannot be committed" con il quale si intende che in maniera assoluta il personaggio non può essere impegnato in storia per vie tradizionali o per effetti

su questa regola ci sarà da fare attenzione dato che le diciture sono molto simili ma con valenze molto diverse
view post Posted: 13/8/2015, 19:42 Twisted acropolis + Necronomicon verde - Regolamento
ecco la risposta ufficiale di Damon

Q If I disrupt the cost to activate The Necronomicon with Twisted Acropolis, the cultist I put in play paying 1 must be sacrificed with all other characters?
And if I disrupt the effect of Necronomicon, the cultist I put into play is affected with all other characters in play?
I think in the first situation the cultist entered in play is sacrificed by the effect of the Necronomicon, and I think in the second situation it is not affected.


A You are correct. IF you use the Disrupt during the sacrificing of the attached character, the Cultist enters play before the rest of the effect resolves so the Cultist is sacrificed with everyone else id it’s cost is lower than the attached character. If you disrupt one of the character’s sacrifice by The Necronomicon that effect will not resolve on the Cultist.


quindi se si interrompe il sacrificio-costo, il cultista che entra in gioco con l'acropoli viene sacrificato assieme a tutti gli altri personaggi in gioco (se naturalmente ha un costo più basso del personaggio a cui era allegato il tomo)

se si interrompe il sacrificio-effetto attivato, il cultista entra in gioco ma non viene colpito dal necronomicon
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